فروشگاه اروین الکتریک

تجهیزات برق صنعتی - تلفن : 33113935-021

فروشگاه اروین الکتریک

تجهیزات برق صنعتی - تلفن : 33113935-021

آژیر لیان - Liyan Siren

 

 

آژیر لیان

Liyan Siren


آژیر لیان

الکترونیکی

ولتاژ : 24 ولت و 220 ولت



آژیر لیان

موتوری

ولتاژ : 220 ولت

مدل : MS-190



آژیر لیان

موتوری

ولتاژ : 220 ولت

مدل : MS-290



آژیر لیان

موتوری

ولتاژ : 220 ولت

مدل : MS-390




آژیر چیست ؟
آژیر یک دستگاه صدا ساز با صدای بلند است. به طور کلی دو نوع آژیر وجود دارد : موتوری (بادی) , الکترونیکی . انواع استفاده آژیر به شرح زیر است : آژیر های دفاع نظامی در مکان های ثابت نصب می شود و برای هشدار در مورد بلایای طبیعی یا حملات استفاده می شود همچنین در وسایل نقلیه مانند آمبولانس , اتومبیل های پلیس و آتش نشانی و همچنین ایستگاه های آتش نشانی و پلیس استفاده می شود.
آژیر موتوری (بادی) :
این نوع آژیر یک ایرفون آزاد است از یک دیسک چرخان تشکیل شده که سوراخ هایی در آن وجود دارد به نام دستگاه هلی کوپتر , دیسک آژیر , روتور به طوری که مواد بین سوراخ ها جریان هوا را از سوراخ های ثابت در خارج از حفره قطع می کند که واحد استاتور نامیده می شود. از آنجا که سوراخ های دیسک چرخان به طور متناوب مانع جریان هوا می شود و اجازه می دهد هوا جریان یابد , منجر به فشار هوای متراکم و متناوب یعنی صدا می شود. چنین آژیر هایی می توانند مقدار زیادی انرژی مصرف کنند. برای کاهش مصرف انرژی بدون از دست دادن میزان صدا برخی از طرح های آژیر بادی یا موتوری با مجبور کردن هوای فشرده از مخزنی که می تواند توسط کمپرسور کم قدرت از طریق دیسک آژیر پر شود تقویت شود. آژیر های بادی توسط یک موتور الکتریکی رانده می شود که اغلب آژیر الکترومکانیکی نامیده می شود. در آژیر موتوری یا بادی استاتور بخشی است که هوا را قطع و دوباره باز می کند در حالی که پره های چرخان از سوراخ های پورت استاتور عبور میکند. صدای آژیر تابعی از سرعت روتور و تعداد سوراخ های استاتور است.
آژیر الکترونیکی :
آژیر های الکترونیکی دارای مدار هایی مانند اسیلاتور ها , تعدیل کننده ها و تقویت کننده ها هستند تا صدای آژیر را تولید کنند که از طریق بلندگوهای خارجی پخش می شود. آژیر الکترونیکی صدای آژیر الکترومکانیکی یا بادی را تقلید می کند. به طور کلی با وصل کردن برق صدای آژیر بلند می شود و از موتور و باد خبری نیست. صدای آژیر های الکترونیکی کمتر از صدای آژیر بادی یا موتوری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد